AngelainAfrika.reismee.nl

Alweer een week voorbij..

Zo nu weer eens na een aantal dagen zonder bereik en dus ook geen internet tijd voor een nieuw verhaal!

Zoals jullie konden lezen zijn we vanaf Pretoria onze route gaan vervolgen via de Panorama route naar het Kruger National Park ofwel een populaire trekpleister voor iedereen die in Zuid-Afrika is geweest of komt. Het Kruger Park is een safari park die bekend staat om 'de Big 5'. (olifant, neushoorn, leeuw, buffel en luipaard). Voor we daar aankwamen zijn we dus door de Panorama route de bergen in gegaan, een fantastisch uitzicht was dat! We sliepen in een hostel midden in de bergen waar je kon genieten van een prachtige zonsondergang, verder zijn we nog naar de watervallen geweest in de Blyde river canyon en naar Godswindow, helaas hier weinig van gezien omdat het mistig was. Toen we daar van genoten hebben was het tijd om onze trip te vervolgen naar het Krugerpark. We waren om 5.00 opgestaan om de dieren in het nog net donkere park te zien en dat was mooi, een hele dag tussen al dat wild. Dit keer weer 4 van de 5 gezien nu het luipaard gelukkig wel en miste we de leeuw. Arthur was blijkbaar niet bekend met de regels in het park en was daarom overtuigd dat hij 'even' uit kon stappen om met de zebra op de foto te gaan. Gelukkig heb ik hem er maar opgewezen dat dit niet de bedoeling is..

Na 2 dagen in het Kruger te zijn geweest was het tijd om naar Swaziland te gaan, dit is een apartland wat ligt tussen Zuid-Afrika en Mozambique. Voor je het land in komt moet je dus een visum hebben deze konden we heel makkelijke halen bij de grenswacht. Eenmaal binnen kwamen we gelijk in een prachtige natuur midden in de bergen uit. En met fantastisch weer, een graad of 20 /25 en dat in de Zuid-Afrikaanse winter Deze temperaturen hebben we trouwens al vanaf het begin van onze trip, hoe mooi kan het zijn! In Swaziland sliepen we in een hostel met een nog mooier uitzicht dan het bovengenoemde hostel. (Zie foto's van ons uitzicht). Ook in Swaziland leeft bijna iedereen op straat of in een township en doet bijna alles te voet. Na 2 dagen Swaziland zijn we doorgereden naar Hluhluwe (spreek je uit al soesluwie) in Zuid-Afrika hier gaan we vanaf vandaag onze trip voortzetten. Hier ben ik zelf vorig jaar geweest maar wil Arthur dit mooie park laten zien en hopelijk vinden we hier wel de leeuw.

De foto's die ik heb geplaatst zijn maar een beperkt aantal de rest volgt snel.

Tot de volgende blog.

Lieve groeten Angela en Arthur.

Vera

Wat een avontuur hebben jullie al weer meegemaakt en Arthur kijk uit he????

Papa

Ik ben blij dat jullie zo genieten vooral nu met Arthur deze belevenis pakken ze je nooit meer af geniet er nog
Groetjes papa xxxx

Ellen

Leuk om weer een reisverhaal van jullie te lezen. Wat schrijf je leuk en informatief, Angela!
Volgens mij genieten jullie samen enorm van deze reis. Goedzo! Liefs?

Mama

Al weer een week voorbij, wat gaat het snel. Fijn om te horen dat jullie zo genieten. Nog veel plezier en vooral blijven genieten!!?

Arnold

Hallo Angela en Arthur.
Leuk om jullie avonturen weer te lezen. Ik wens jullie een fijne vakantie toe die lang genoeg mag duren?zolang je maar niet uitstapt in de jungle Arthur?!! Want the lion sleeps not al the time....???. Nogmaals veel plezier en ik lees jullie verhalen.

Monica van Leent-Bergkamp

Wat een prachtige reis Angela en Arthur. Heel veel plezier nog!

Verona

Hoi hoi, alweer 1 week voorbij? wat gaat dat snel en wat een mooi verhaal om te lezen maar ook de foto's mogen er zijn. En nu maar te hopen dat jullie toch nog een leeuw kunnen spotten. Voor de rest nog heel veel plezier en natuurlijk veiluge km. Liefs Verona x

Diana

Hoi Angela en Arthur,
wat een mooie foto's en geweldig wat jullie beleven! Onvergetelijk! Geniet er samen goed van! Fijne vakantie verder en ik blijf jullie berichten volgen, Erg leuk!
Groetjes Diana