AngelainAfrika.reismee.nl

Hoe meer te zien, hoe mooier het land!

Zo na weer wat tripjes te hebben gehad weer een nieuwe blog.

Zoals jullie gelezen hebben, zijn we in Hluhluwe verder gegaan met onze trip door Zuid-Afrika. Helaas hebben we in dit park weinig tot geen dieren gezien maar dat mag de pret niet bederven als we een paar dagen ervoor nog in het Kruger zijn geweest . Van Hluhluwe zijn we door gereden naar St. Lucia hier hebben we een straat marktje bezocht en zijn we even lekker wezen uitwaaien op het strand. Het is een klein dorpje dus er niet zoveel te doen. Vanuit St. Lucia zijn we doorgereden naar Durban waar we één dag naar de Vicotria Street market zijn geweest,een indiaanse markt, leuk voor souvenirs ! En aangezien mijn project van vorig jaar ook vlakbij Durban ligt zijn we daar nog een dagje heen gegaan, heel leuk om daar iedereen weer gezien te hebben en om Arthur te laten zien wat ik vorig jaar gedaan heb. Van Durban zijn we doorgereden naar Oribi Gorge, dit is echt een bijzonder mooie plek. Ze hebben er van alles te doen, zo kon je er ziplinen(wij vonden dat iets te hoog dus hebben ons veilig op de grond vermaakt) je hebt er een brug van 80 meter lang, hier hebben we wel overheen gelopen. Verder is het vooral mooi voor de foto's die ook zijn toegevoegd in het album. Van Oribi Gorge zijn we naar Drakesbergen geweest hier verblijven we 4 nachten omdat het zo mooi is en zoveel te doen. Drakesbergen staat ook bekend als toeristentrek door de prachtige bergen en rotsen. Daar begon het al met aankomst, onze auto is een normale auto die je in Nederland ook zou kunnen hebben, dus niet bestemd voor bergwegen.. dat bleek want er lagen losse stenen op de weg die ons dus even deden slikken en als je denkt dat je goed zit is de weg afgesloten en kan je weer omdraaien. maar alles is goed gekomen en in Drakesbergen hebben we verschillende tripjes gedaan met een gids in een groep, zo zijn we 6 uur wezen hicken door de bergen om uit eindelijk op de top van de berg te komen die 3021 meter boven zeeniveau ligt. En met ladders naar beneden.. dit vond ik zelf best eng maar omdat je moest ben ik maar gegaan met knikkende knieën.. maar ondanks dat was de dag echt geweldig mooi, vooral de uitzichten. Vandaag zijn we naar Lesotho geweest, dit is een van de armste landen van de wereld. Bijzonder om te zien hoe mensen hier leven, geen auto alles te paard of via een ezel of koe en de kinderen die 2 uur moeten lopen om naar de highschool te gaan. Maarja als je niet beter weet dan wen je er aan en mogen wij in Nederland blij zijn met alles wat wij hebben.

Onze dagen gaan zo snel voorbij dat het nog maar 3 dagen zijn voor we gaan we vliegen zondagmiddag weer naar Nederland* nog iets grappigs, we dachten dat we via Parijs zouden gaan (wat op de ticket stond met boeken) nu bleek toen we halverwege in de lucht zaten dat we via Wenen zijn gegaan.. dit was dus de vluchtwijziging incl de vluchttijd maargoed nu gaan we hier dus maar vanuit als we terug gaan naar Nederland dat het ook zo is!

Wij gaan hier nog even genieten want voor je het weet ben je al weer aan het werk..

Bedankt voor het lezen,

Liefs Angela en Arthur.

Ellen

Wat een mooie reis maken jullie! Veel plezier nog de laatste dagen.

Vera

Mooie dingen gedaan en weer gezien fijne en veilige vliegreis gr van ons

Mama

Super om te horen hoe leuk jullie het hebben, geniet nog maar even van de laatste mooie dagen en tot snel weer?

evelien

weer een mooi verhaal geniet er samen nog eventjes van voor je het weet zijn jullie weer thuis. nog heel veel plezier. alvast een goede terug reis samen Gr ons

Verona

Wat maken jullie een hop mee en zien jullie veel. Geniet nog van de laatste paar dagen van het mooie land. Want voordat je het weet ben je weer thuis. En alvast een goede terug reis.
Groetjes van ons xxx