AngelainAfrika.reismee.nl

Nog 3 maanden te gaan!

De maand juni is inmiddels al halverwege, jeetje wat gaat de tijd hard!

Zoals jullie al hebben gelezen in mijn vorige blog zijn de voorbereiding in volle gang, inmiddels zijn de grote dingen allemaal zo goed als geregeld.

Smile

Laatste tijd heb ik me vooral vermaakt met de voorbereidings trainingen, maarja ja wat doe je dan op deze training?? Nou deze training is als voorbereiding voor je reis, klinkt logisch natuurlijk maar zo simpel is het niet, Het is namelijk zo dat in Afrika heel veel dingen anders zijn als wij denken, bijvoorbeeld de eerlijkheid naar de mensen toe is in Afrika lang niet zo belangrijk als hier in Nederland, de cultuurverschillen zoals het weer is anders (daar voorjaar hier najaar), eet gewoontes, hechtenis met mens en kind.. dit is een kleine opsomming van wat er allemaal aan bod komt bij z'n training. Nu is het als vrijwilliger belangrijk dat wij ons aanpassen aan de normen en waarden in Afrika en onze normen en waarden in Nederland opzij zetten omdat dit toch wel een valkuil kan zijn voor jezelf, en ja dat moet je niet willen!

Ik ga nog 1 training volgen deze heet "wijzer met kids: hier ga ik aangezien ik dus in een weeshuis ga werken, leren hoe je een activiteiten plan op moet zetten, nog dieper ingaan op de hechtenis met een kind en de ontwikkeling. Ik wil mij hierdoor nog meer laten voorbereiden zodat ik daar niet vol verassingen kom te staan...

Verder een aantal kleinde dingen nog en dan kan de reis beginnen...

Hoe meer er al geregeld is hoe meer zin in krijg in dit avontuur!

Jullie horen ook zoveel mogelijk van mij!

Bedankt voor het lezen en de interesse in mijn verhaal en tot de volgende blog!

Liefs Angela

Kiss

ps. vind je het leuk om mijn berichten te blijven volgen en automatisch wanneer er iets nieuws opstaat een melding in je mailbox ontvangen, meld je dan aan voor de mailingslijst, dat kan je doen door je email achter te laten in het kopje toevoegen mailingslijst rechts onderin en dan krijg je vanzelf bericht als er een nieuw verhaal opstaat!

Reacties

Reacties

Diana Kuijt

Goed bezig Angela! En goede voorbereiding is het halve werk!

Verona

Gaat nu echt snel. En een goede voorbereiding is het halve werk.

arnold

lekker bezig angela, een goede voorbereiding is erg belangrijk.voordat je het weet zijn die 3 maanden voorbij en zit je in het vliegtuig naar het verre afrika.ik bloijf je volgen ben erg benieuwd naar je avonturen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!