AngelainAfrika.reismee.nl

Week 1 is begonnen

Hallo allemaal,

Inmiddels zit week 1 hier in Afrika erbijna op, wat is het een prachtig land vol met verschilende culturen.Maar ik ben natuurlijk gekomen voor vrijwilligers werk te doen en om af en toe iets van het land te kunnen zien doe ik ook aan weekens trips, zo ga ik dit weekend met Jodi de dochter vanDon en Linda mijn project begeleidersnaar de Markt in Durban en naar Bobby Bear,dit is een plek waar ze de kinderen verzorgen en voeden op een plek waar alles premitief is zoals Afrika bekend staat, dus voor mij een mooi moment om te gaan kijken en te zien hoe het er daar aan toe gaat, zondag ga ik naar Lionpark hier zie je de olifanten en leeuwen zoals je ze nog nooit hebt gezien, nog anders als bij de safari, daar is een kans om dieren te zien niet altijd aanwezig maar bij de leeuwenpark komen ze naast de deur en kan je de olifanten voeden, een MUST TO DO in Afrika! Foto's volgen snel

Smile

Maar ow wat heeft dit werk een impact op mijn leven, ik heb het de eerste week als vrijwilliger enorm zwaar gehad zowel omdat ik het thuisfront erg misen natuurlijkmijn liefde voor Arthur

Cry
alshoe alles er hier aan toe gaat, de kinderen zijn erg lief en heel betrokken en dat zo alleen te doen is erg moeilijk voor mij om iedereen de liefde en aandacht te geven die ze nodig hebben.. er zijn wel huismoeders aanwezig maar deze kunnen niet alles en iedereen voorzien dus moet ik ook met een hele hoop dingen ondersteunen. De kinderen komen ook 's avonds naar mijn verblijf maar ik vind dat niet altijd fijn omdat ik ze niet altijd kan verstaan en ik het ook lekker vind om momenten voor mij alleen te hebben, tot vandaag het voor mij even opbrak en ik me alleen voelde en het moeilijk vond om alleenmet de kinderen de dag te beginnen, dus ik ben al met tranende ogen naar de project leiders gegaan en heb aangegeven dat ik het moeilijk vind alleen hier te zijn en na wat problemen te hebben met mijn telefoon om contact te hebben met thuis ik het even niet meer weet, toen hebben ze me hier goed opgevangen en ze begrijpen me helemaal hoe ik me voel ze doen er alles aan me een zo goed mogelijk verblijf te geven, ik mag nu bij de projectleiders in huis verblijven en hun dochter neemt me overal mee heen als ik dat wil, zo ben ik met haar mee geweest naar de scholen van de kinderen hier om me even een rust moment te geven, voor mij leuk maar ook moeilijk om te zien hoe het eruit ziet, en wij het eigenlijk helemaal niet zo slecht hebben.

Maarvanaf vandaag op een nieuw verblijf wel op het zelfde project maar wordt ik met open armen ontvangen waar zelfs de koeien los lopen in de tuin!

Ik wil jullie niet in de zorgen brengen hoor maar ik laat jullie alleen weten dat er dus ook moeilijke tijden zijn om dit werk te doen.

Frown

Maar dekomende wekenzal het al wel weer wat makkelijker gaan ik moet vooral wennen aan alles hier maar wel wetend dat ik de kinderen een blije glimlach bezorg en dat doet me wel goed, zo heb ik laatst ballonnen uitgedeelt en blij dat ze waren om er mee te spelen, als er 1 kapot gaat de ene lacht de ander huilt maar uiteindelijk komt alles goed!

Volgende week begint mn 2e week vol met nieuwe avonturen dus zullen jullie weer iets van mij horen!

Reacties

Reacties

Arthur

Goed om te horen dat je zo geniet van het land. Dat zo'n project grote indruk op je maakt is heel normaal. Er zijn maar weinig mensen die zo'n stap alleen durven te nemen. Je kan trots zijn op jezelf! Ook leuk dat je overal mee naartoe kan via dat project! Door verschillende dingen te zien merk je idd dat wij het in Nederland erg goed hebben. Emoties horen er ook bij, maar zo'n reis met zoveel impact geeft je wel een andere kijk op het leven. Veel plezier met de excursies dit weekend! Xxx

Mama

Hoi meisje de eerste week inderdaad al weer bijna achter de rug. Ik begrijp heel goed dat je er veel moeite mee hebt gehad. Het is ook een hele verandering vanuit de "luxe" die wij gewend zijn naar het improviseren met de dingen die je daar hebt. En dat ze met de kleine dingen zoals een ballon al zo blij zijn. Ik hoop dat je de tweede week je wat meer op je gemak voelt eniet het allemaal wat makkelijker voor je is wij missen je hier ook. Maar ik gun je die prachtige tijd daar.

Mama

Ik hoop dat het nu wat makkelijker voor je wordt en dat je ook kunt gaan genieten. Veel liefs van mama en tot snel weer xxx

Vera

Hoi Angela het valt natuurlijk niet allemaal mee maar komt allemaal goed groetjes en hou vol de tijd vliegd voorbij

Verona

Hoi meis,

Ik neem me petje voor je af. Dit doe je toch maar allemaal alleen. En dat je het zo moeilijk gehad heb geloof ik graag en kan mij het ook heel goed voorstellen. Maar nu is het bijna weekend en ga je hele leuke dingen doen en zien. Vindt het ook superr dat ze je daar heel goed opvangen.

Meis geniet nog van de weken die komen gaan hoop voor je dat het dan beter gaat dan je eerste weekvan . Nu we je verslag gelezen hebben dan kan ik niets anders zeggen dat wij hier in Nederland echt verwend zijn en in luxe leven. Nou meid een heel fijn weekend. En tot het volgende verslag kan niet wachten ?. ????????????

Je kleine grote broer

Eeeeeey zusje!!!!!! Wat leuk om te horen dat je het leuk vind en vette dingen gaat doen!!!!!!! Als je je even rot voelt denk dan maar aan mij dan komt alles goed xxx

Diana

Hoi Angela,
Helemaal voor te stellen dat je je alleen voelt in een vreemd land met vreemde taal. Maar je moet altijd wennen op een vreemde plek. Goed opgevangen door je begeleiders! Fijn!!! Geniet met volle teugen val al het moois dat je daar ziet. Het is een contrast met alle minpunten, maar met positief kijken houd je het makkelijker vol. Je zult in ieder geval anders kijken naar je leven in Nederland en vanaf oktober intenser genieten van wat je in Nederland hebt.
Maak er een sprookje van en geniet!!! Voor je het weet is het voorbij en ben je weer in je luxe, vertrouwde leven terug.
Groetjes Diana Kuijt

René en Thea

Hoi Angela,
Ik begrijp je reactie, en dat je het thuisfront mis is niet zo gek, ze missen jou ook (vooral Bas haha). Het is een groot verschil de armoede daar en de luxe hier, maar wees trots op jezelf, je doet het maar mooi. er zijn er genoeg die jaloers op je zijn. Volg je hart en alles komt goed, voor je het weet ben je weer thuis.
Tot horens en een knuffel. xx

arnold

hoi angela.
hoop dat je een goede vlucht hebt gehad,nu is het grote avontuur begonnen.ik kan het heel goed begrjpen dat het moeilijk is vooral in je eentje.en zeker is het even aanpassen met de voorzieningen die ze daar hebben.een goede koffie zet app.zullen ze daar wel niet kennen.(in haïti) waar wij zijn geweest voor een halve dag was een blikje met iets erop waar dan een of ander goedje doorheen liep dan zie je inderdaad hoe luxe wij het hier hebben.
geniet van je uitstapjes en vooral maak mooie fotos voor je herinneringen later.(en voor ons nederlanders).
geniet van de kindertjes die geven je vast veel liefde.
nogmaals heel veel plezier in afrika en ik kijk al uit naar het volgend verhaal en de foto's.
kop op voordat je het weet is het weer voorbij.en als je weer wilt appen je weet me te vinden.
groeten vanuit een heet wijchen

Marjo

Heel veel succes.
Je kunt het.

Wilma (bingo)

Hallo Angela,
Respect hoor! Wat doe je het goed en wat een leuke foto's. Logisch toch dat je ff een dipje had. De reis, emoties van het afscheid, alle nieuwe indrukken daar.... pffff. Kan nu alleen maar beter gaan! Ik ga je zeker volgen! Toppertje !!

Coen Bockting

Erg knap van je dat je dit alleen doet. Volgens mij is dit ook de beste manier om echt contact de krijgen met de cultuur en bevolking. Over een week ben je vast en zeker gewend aan de mensen en de andere omgangsvormen. Het is niet vreemd dat alle nieuwe indrukken moet verwerken. Vroeger, in Turkije, werkte het bij mij het beste om mij 's avonds terug te trekken. Wat gaaf die olifanten. Groet, Coen

Papa

Hallo meisje wat doe je het toch geweldig zo in je eentje ik hoop dat je bij het andere project ook zo'n mooi avontuur beleeft als dat je nu gehad hebt ik ben benieuwd naar de schitterende foto's van je ik mis je ontzettend veel liefs en groetjes xxx
Papa

Sonja

T begin is altijd moeilijk. Maar je bent er sterker uitgekomen en hebt t heft in eigen hand genomen en iets aan je eenzaamheid gedaan. Ik ben trots op je.ik kijk uit naar je volgende blok. Liefs van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!