AngelainAfrika.reismee.nl

Wat een fantastisch land is het toch!

Inmiddels is week 2 ook voorbij, nog 2 weken te gaan hier in Afrika en dan zit mijn reis er al weer op.. wat gaat t hard! Op het moment dat ik dit verhaal schrijf zit ik in de auto op weg terug van een fantastische weekendtrip naar de Wildcoast. Het is echt bijzonder mooi hier gewoon "back to basic" en helemaal niks moeten. Zo zijn we de eerste dag wezen hicken in de bergen, voor de gene die niet weten wat hicken is, dat is een wandeling maken op paden die door de bergen lopen. Hier heb ik vooral genoten van de omgeving en de natuur. Dag 2 zijn we ook wezen hicken naar een grot maar het begon te regenen helaas.. en zijn we naar een stam geweest waar we een modder masker kregen. Dag 3 (vandaag) eerst naar een vuurtoren geweest en nu op de terug weg(5 uur rijden) Ik was met nog 2 meiden en een gids samen dus het was hartstikke gezellig, we hebben ook geslapen in een backpackers hostel, wat zeer comfortabel was voor Afrika. Ik heb echt de afgelopen 3 dagen gezien hoe het leven kan zijn in het arme gedeelte van het land en de lokale bevolking, toch gek om te bedenken dat wij het allemaal veel luxer kennen maar wel leuk om te zien dat ze doen met wat ze hebben en er van genieten! Op de foto's die ik bij voeg zien jullie hoe mooi de natuur is en hoe arm het kan zijn. Zo lopen er apen overal hier en koeien en geiten over de weg en spelen de kinderen met elkaar op straat erg leuk!

Hoe het nu verder met mij gaat? Ja na die eerste week die wat moeilijk ging gaat het nu heel goed! Ik ben inmiddels overgeplaatst naar een ander project waar ik nu totaal iets anders doe dan mijn vorige project. Hier heb ik een taak op me gekregen om te helpen met les geven aan de kinderen die hier zitten, het is een project waar 16 kinderen zitten met een beperking of achterstand en 1 vrouw heeft die zorg op haar genomen om iedereen in huis te halen en dan zelf les te geven. De kinderen hebben de leeftijd van 7 tot 20 en ze gaan allemaal naar school. Ze maken ook dingen zelf zoals schilderijen en sleutelhangers of knuffels die ze dan daar verkopen zodat ze hun eigen zak geld verdienen. Een mooi gebaar dus! Ik ondersteun tijdens de les en smiddags zijn ze vrij dan gaan we meestal die dingen maken. Er zijn ook hele leuke mede vrijwilligers die Nederlands praten want ow wat heb ik dat gemist! En de project begeleiders zijn nederlands. Ik heb er nu een week gezeten en wat ben ik blij dat ik deze keuze uit eindelijk heb gemaakt om over te willen gaan! Afgelopen dinsdag was mn eerste dag en kon ik gelijk 's avonds al een verjaardag mee vieren van 1 van de kids. Leuk was dat, allemaal snoep en taart die te mooi was op te eten, maar de kids genoten! Het is ook fijn dat ik nu boodschappen samen kan doen met vrijwilligers en dat in een winkelcentrum zo groot met 2 verdiepingen een ijsbaan en de merkwinkels waarvan je denkt kan dit hier allemaal als je weet dat er tegen over je mensen wonen in de armste wijken van de stad. Heel bijzonder maar waar! Op www.vriendenvanpalmtree.nl kunnen jullie eventueel een kijken nemen hoe het project in zijn werk gaat.

Ik heb nog 1 excursie te goed dat is volgend weekend dan ga ik op safari en verder ga ik nog even 2 weken genieten van alles hier!

Ik houd jullie weer op de hoogte volgende week!

liefs.

Reacties

Reacties

Ellen

Hoi Angela,
wat een enthousisiast verhaal over je weekendtrip! Leuk om te lezen dat je het nu naar je zin hebt. Het contrast tussen arm en rijk zet je wel aan het denken! Fijne tijd nog. Lieve groetjes, Ellen

Mama

Hoi meisje fantastisch om te horen dat de tweede week zo goed is gegaan.dat doet ons ook heel goed. Nu kun je ook echt nog rwee weken genieten van je project waar je zolang naar uitgekeken hebt. Het zijn prachtige foto's waar wij hier alleen van kunnen dromen. Geniet nog met volle teugen van alles wat je daar nog mee mag maken want over 2 weken ben je alweer thuis en kun je alleen nog maar nagenieten!!
Veel liefs van mama

Vera

Leuk Angela en wat een mooi verhaal gelukkig verleer je nu ook het Nederlands niet (grapje) geniet nog van die mooie tijd daar

Arthur

Wat een fantastisch verhaal! Fijn om te horen dat je er zo van geniet. Maak er nog een paar mooie weken van! Xxx

Diana

Geweldig wat je allemaal ziet en beleeft! En ook leuk project waar je nu in zit! Geniet er van, want voor je het weet zit je weer in het platte Nederland. Even anders dan de foto's die jij nu maakt haha.
Veel plezier nog!
Groetjes van Diana en mannen

Verona

Ohh meid, wat is dit superr om te lezen dat je het nu goed naar je zin heb en ook je moedertaal kan praten. En de foto's wauww echt super daar kunnen wij alleen maar van dromen. Nou meid nog lekker genieten van de 2 weken die nog komen gaan. Liefs Veronaxxx

Vera

Geniet nog de laatste week en dan weer een veilige thuis reis op Ned bodemxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!