AngelainAfrika.reismee.nl

Aan alles komt een eind zo ook aan mn laatste week..

Helaas is het dan nu echt afgelopen, Mijn droom die 4 weken geleden werkelijkheid werd is dan nu voorbij. Alsof ik dan straks weer ontwaak uit die bijzonder mooie droom waar de herinneringen van zullen blijven! De afgelopen 4 weken is me ook een hele boel duidelijk geworden over hoe de wereld eigenlijk precies in elkaar zit en dat we het maar moeten doen met wat we hebben en niet altijd denken dat een ander het wel beter weet of heeft! Het kan ook premitief maar makkelijk ipv luxe en moeilijk. Ook omgaan met mensen is me duidelijk geworden, hier in Afrika is iedereen heel vriendelijk en aardig tegen elkaar terwijl er onderling ook wel eens in townships mensen van het leven worden beroofd, in Nederland hebben veel mensen een hekel aan dingen en bepaalde mensen terwijl die niet altijd iemand kwaad doen, er gaat echt een wereld voor je open! Ik heb voor mezelf super veel van deze reis geleerd en als je zelf ooit een droom hebt om dit werk te doen, dan moet je dat ook doen want ieder mens is blij met iets kleins zo ook in Afrika al is het maar een "good morning,how are you? " een klein geschenk is een groot gebaar!

Mijn laatste week was ook wel apart met de gedachten dat je alles achter je moet laten en dat het leven gewoon weer door gaat als je weg bent. Gelukkig heb ik met iedereen een hele leuke band gehad en veel leuke dingen mogen doen, zo zijn we met de vrijwilligsters Lotte en Mara en een aantal kids en Frauke (de nicht van Yvon de projectbegeleidster) naar het strand geweest, ondanks de harde wind was het echt een uitje! En galaria natuurlijk ons wekelijkse boodschappen uitje waar we 2x in de week naar toe gaan. Verder hebben we veel voorbereid aan school voor na de vakantie en hebben we kleding uit gezocht voor de kleding verkoop, die moet ik helaas missen.. Hier worden aan de omliggende townships voor 1 rand (0.06 eurocent) kleding verkocht. Een leuk gebaar voor weinig dus. Maar voor mij houd t dus vandaag op en zal ik de komende weken al mijn leuke en bijzondere herinneringen een mooi plekje gaan geven.

Stiekem is het ook wel fijn om weer thuis te zijn, naar mijn vrienden en familie en natuurlijk Arthur!

Momenteel wachtend op het vliegtuig dus mijn laatste blog over mijn reis hier in Afrika. Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn reisverhalen en mijn foto's en dat ik een goeie indruk achter gelaten heb!

Bedankt voor jullie tijd en aandacht, leuk om te lezen en te zien dat jullie geïntereseerd zijn!

Liefs Angela.

Reacties

Reacties

Mama

Ik ben er heel trots op dat je deze reis in je eentje gemaakt hebt. En hoop dat het een positieve ervaring voor je mag zijn waar je over jaren nog met plezier aan terug denkt. Ik hoop dat je ooit nog een keer zo'n mag maken maar dan niet meer alleen maar met je 'maatje'
Liefs van mama xxx

Mama

Nog een hele goeie terugreis en tot morgen xxx

Verona

Wauww, wat is de tijd omgevlogen en wat heb jij een superrr ervaring en mooie vakantie gehad iets om veel later nog eens aan terug te denken en om van gedachten te verwisselen met anderee. Voor de rest meid veilige en goede vlucht en Welkom thuis. Xxx

Ellen

Goede reis terug! We zijn benieuwd naar je verhalen. Arthur is heel blij dat je bijna thuis bent????
Tot gauw! Lieve groetjes, Ellen

Vera

Beetje laat lees nu je laatste verhaal pas leuk dat het zo goed gegaan is en dan is het snel voorbij welkom thuis nu in het koude kikker landje

arnold

Welkom thuis in nederland.
ik hoop dat je een goede vlucht hebt gehad en dat je inmiddels familie en vrienden weer in de armen hebt gesloten. je zal wel hele verhalen hebben van afrika.
en we horen ze vast binnenkort.
geniet van de mooie fotos en herinneringen.

Coen

Super zo'n Safari. Giraffe en neushoorn met jonge neushoorn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!